.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هفته فرهنگی گلستان در ارگ آزادی تهران

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: به مناسبت هفته فرهنگی استان‎ها، هفته فرهنگی استان گلستان در ارگ آزادی تهران برپا شد.
خبرگزاری فارس: هفته فرهنگی گلستان در ارگ آزادی تهران

به گزارش
شمال نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: نظر به اینکه جشنواره‎ها و نمایشگاه‎ها، فرصت خوبی برای معرفی استان‎ها است نسبت به اجرای برنامه‎های فرهنگی و هنری و معرفی فرهنگ بومی و منطقه‎ای هر استان در پایتخت اقدام شده است.
وی با اشاره به اینکه این اقدام فرصت مناسبی را نیز برای استان گلستان فراهم آورده تا جاذبه‎های تاریخی و گردشگری و فرهنگ بومی این منطقه را معرفی کنیم، افزود: 30 غرفه در این نمایشگاه شامل 27 غرفه صنایع دستی و سه غرفه از معاونت‎های میراث فرهنگی، جاذبه‎های گردشگری و قابلیت‎های سرمایه‎گذاری و صنایع دستی این استان، سه آلاچیق ترکمن و یک سازه بافت قدیم گرگان در ارگ آزادی تهران برپا شده است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان همچنین به برپایی غرفه‎های سوزن‎دوزی ترکمن، پلاس‎بافی، گلیم‎بافی، فرش‎بافی و لباس محلی علی‎آبادکتول و همچنین پارچه بافی سنتی و لباس محلی ترکمن، ابریشم‎بافی، جاجیم‎بافی و نمد مالی معرق و پیکره تراشی و چادر شب‎بافی و همچنین عرضه غذاهای محلی اشاره داشت و ادامه داد: سه گروه موسیقی و آیینی استان گلستان شامل سیستانی، کتولی و ترکمن نیز در این جشنواره به اجرای برنامه می‎پردازند.
عباسی تصریح کرد: استان گلستان با وجود بیش از یک هزار و 500 جاذبه تاریخی و گردشگری و مناطق دیدنی فراوان و همچنین وجود اقوام مختلف و سنت‎های گوناگون به عنوان یکی از فعال‎ترین استان‎ها در هفته فرهنگی استان‎ها حاضر شده است.
وی برگزاری هفته فرهنگی استان‎ها را حرکتی مثبت ارزیابی کرد و متذکر شد: با ارائه برنامه‎ها و محصولات فرهنگی، مردم با فرهنگ و رسوم هر استان آشنا می‎شوند و بی‎تردید این امر، توسعه صنعت گردشگری را به دنبال خواهد داشت.
برنامه‎های هفته فرهنگی استان گلستان، 23 تا 29 مهر ماه در ارگ آزادی تهران اجرا می‎شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.